Protestantse Gemeente Oudwoude-Westergeest

Wat te doen bij Wat te doen bij
Geboorte:
Indien u bezoek op prijs stelt en een vermelding van de geboorte in het kerkblad, stuurt u dan een kaartje aan predikant en scriba en een van de ouderlingen als de predikant afwezig is.

Doop:
Voor een doop dient u minstens vier weken van tevoren contact op te nemen met de predikant, of een van de ouderlingen als de predikant afwezig is.

Voorgenomen kerkelijk huwelijk:
Een stel dat gaat trouwen ziet de trouwdienst vaak als hoogtepunt van hun trouwdag. En terecht. Trouwen is geen privézaak. Je bevestigt de keuze voor elkaar tegenover je familie, vrienden, de gemeente en God.

Je neemt ruim van tevoren contact op met de predikant voor het vastleggen van de trouwdatum en de data van de voorbereidende gesprekken. Tegelijk neem je dan ook contact op met een van de kerkrentmeesters voor het reserveren van het kerkgebouw. Trouwkaart gaat naar de predikant én de scriba. Wanneer de predikant afwezig is, loopt het contact via een van de ouderlingen.

Overlijden van een familielid:
 Na het overlijden neemt u zo snel mogelijk contact op met de predikant vóórdat definitieve afspraken worden gemaakt over datum en tijdstip van de uitvaartdienst. Is de predikant afwezig loopt het contact via een van de ouderlingen. U stuurt een rouwbrief aan de predikant én scriba, of aan een van de ouderlingen en scriba.

Ziekenhuisopname:
 Als u wordt opgenomen en u wenst bezoek, laat u dan zelf of via een familielid even weten dat u wordt opgenomen of weer bent ontslagen. Geeft u dit alstublieft door aan uw predikant of een van de ouderlingen.